Subject: FW: Vääna külas Puiestiku II mü detailplaneeringuga seotud kergliiklusteede arutelu
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 6 Jun 2025 13:23:45 +0300

Tere, palun reg

From: Andro Lai <[email-masked]>
Sent: Friday, June 6, 2025 1:12 PM
To: Krista Einama <[email-masked]>; Raivo Altmets
<[email-masked]>
Cc: ttarhitekt <[email-masked]>
Subject: Vs: Vääna külas Puiestiku II mü detailplaneeringuga seotud
kergliiklusteede arutelu

tere Raivo ja Krista,

edastan teile manusena jooniste osa.

Palun põhimõttelist heakskiitu, et saaksime projekti kokku panna ja uuesti
ehitusloa menetlusse esitada.

Kas bussioote paviljon on mingi konkreetne toode, ja kas oleks võimalik
see toode ette anda meile, kirjutaksime projekti kohe õige sisse?

Tänud ette tagasiside eest.

terv,
Andro Lai

T-Model OÜ

projektijuht

56088076

  _____

Saatja: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: teisipäev, 20. mai 2025 15:01
Adressaat: Raivo Altmets <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: Andro Lai <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Aivar Mesikäpp <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
ttarhitekt <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Orhan
Oktain <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
<mailto:[email-masked]> [email-masked]
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Katrin Vilberg <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Gert Gregor Källo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Ergo Eesmaa <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: Vääna külas Puiestiku II mü detailplaneeringuga seotud
kergliiklusteede arutelu

Tere,

Arutasime liikluskorraldust ametisiseselt ja annan tagasisidet.

Nõustume, et kaks sõidutee teeületust (70 m vahekaugusega) on ühele
teelõigule liiga tihedalt, piisab ühest.

Ülekäigurada mitte kavandada, kavandada ülekäigukoht.

Tervitades,

Krista Einama

Transpordiamet

From: Raivo Altmets <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, May 14, 2025 1:03 PM
To: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Andro Lai <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Aivar Mesikäpp <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; ttarhitekt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Orhan Oktain <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Kristiina Ott-Rätsepp <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Katrin Vilberg
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Gert Gregor
Källo <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Ergo Eesmaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Vääna külas Puiestiku II mü detailplaneeringuga seotud
kergliiklusteede arutelu

Tere!

1.	Analüüsisime veelkordselt ülekäiguradadega seotud.

Praeguses lahenduses on kaks üksteisest 70m kaugusel asuvat ülekäigurada,
mis suhteliselt väikese asulas natuke liiga tihe.

Arvestades reisijate arvu ja võimalikke sihtkohti, siis teeületajaid
tuleks üksikuid, põhiliselt need, kelle elukoht jääb Hirve tee piirkonda.

Tulevikus lisandub veel Puiestiku elanikkond, kuhu planeeringus on ette
nähtud 16 elamuühikut, mis teeb u. 30 - 35 potentsiaalset lisanduvat
teeületajat.

2024 liiklusloenduse andmetel on ööpäevane keskmine liiklussagedus 2580
autot/ööp. Oletades, et väikeses asulas, mis pendelrändest sõltub, jääb
hommikustele ja õhtustele tipptundidel 40-50% ööpäevasest liiklusest, mis
teeb tipptundidel kesmiselt iga 10 – 15 sek. tagant ühte autot. Lubatud
kiirus lõigul 40km/tunnis.

Seetõttu valla eelistus on rajada siiski üks ülekäigurada vahetult
rajatava bussipeatuse juures. Ülekäigurada annab eelise jalakäijale.

2.	Kõnnitee Vääna kool bussipeatusest kuni Tiigi tee 10-ni
(kortermajade ees) projekteerida 2,5m laiune nagu see on Vääna kool
peatuse juures.
3.	Bussipeatusse näha ette ootepaviljon.

Lugupidamisega

Raivo Altmets
teedespetsialist

  _____

Harku Vallavalitsus
Teenuste tn 2, Tabasalu
Harku vald
Telefon: 5553 2860
 <http://www.harku.ee/> www.harku.ee

 <https://www.facebook.com/HarkuVald> facebook.com/HarkuVald

From: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, April 24, 2025 4:15 PM
To: Andro Lai <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Raivo Altmets <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Vello Viiburg <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Kristiina Ott-Rätsepp <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Vääna külas Puiestiku II mü detailplaneeringuga seotud
kergliiklusteede arutelu

Tere

Tänan eskiislahenduse eest.

Palun lahendada teeületused teeületuskohtadena ja mitte ülekäiguradadena.

Kas arendusala poolsesse bussipeatusesse ka ootekoda planeeritakse-
küsimus kOV-le. Ehk siis peab  suurema ooteplatvormi tegema.

Tervitades,

Krista Einama

Transpordiamet

From: Andro Lai < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, April 21, 2025 10:47 AM
To: Raivo Altmets < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Vello Viiburg < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Kristiina Ott-Rätsepp <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>;
Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Hannes Ristov <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Ergo Eesmaa < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Tim
Saan < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Vs: Vääna külas Puiestiku II mü detailplaneeringuga seotud
kergliiklusteede arutelu

Tere kõigile,

manusena edastan eskiisi vastavalt koosolekul räägitule.

Palun tagasisidet, kas oleme osapooli rahuldavast lisa töömahust õigesti
aru saanud?

Lp

Andro Lai

T-Model OÜ

projektijuht

56088076

  _____

Saatja: Raivo Altmets < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saadetud: kolmapäev, 26. märts 2025 09:53
Adressaat: Vello Viiburg < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Kristiina Ott-Rätsepp <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>;
Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Hannes Ristov <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>;
Andro Lai < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Koopia: Ergo Eesmaa < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Teema: Vääna külas Puiestiku II mü detailplaneeringuga seotud
kergliiklusteede arutelu
Aeg: kolmapäev, 2. aprill 2025 13:00–14:00.
Koht: 2k. koosolekute saal

Tere!

Arutame koos Transpordiameti ja projekteerijaga läbi Puiestiku II dp-ga
seotud kergliiklusteed.

Manuses viimane planeeringuala teede projekt. Kopeerisin allapoole ka
Transpordiameti varasemalt tehtud märkused.

All lõpus Teams koosoleku link.

Lugupidamisega

Raivo Altmets

teedespetsialist
Harku Vallavalitsus

Tere,

Arutasime Transpordiameti liikluskorraldajaga uue elamualaga seotud
liikluskorraldust, mis oma asukoha tõttu eeldab riigiteede ristmiku alal
kergliiklejate jaoks vajalikke ühendusi bussipeatustega ja olemasolevate
kergliiklusteedega. Hetkel ei ole  elamuala kergliiklust seotud
olemasoleva kergliiklusteega ja bussipeatustega ning arendusala elanikud
hakkavad teed ületama suvalistes kohtades.

Kui Puiestiku arendaja Transpordiameti poole pöördus sooviga planeering
ellu viia, juhtisime sellele kohe tähelepanu, et planeering on ilma
kergliiklusteede ühendusteta ja vajadusel tuleb liikluskorraldust
projekteerimistingimustega täpsustada.  Arendaja andis lubaduse, et
kergliiklusteed saab juurde teha ja kõik vajalik tehakse ära.

Projekt jääb hetkel kooskõlastuseta. Oleme projekti märkustega püüdnud
korrigeerida, me ei saa toetada uue liiklusohtliku koha kavandamist.
Projekti koosseisus peaksid olema IKÕ joonised.

Palume ühist arutelu liikluskorralduse lahendamiseks.

Oodates tagasisidet aja osas.

Tere,

Planeeringu koostamisest on möödunud 20 aastat. Kergliiklejate liikuvust
ei ole planeeringus piisava detailsusega lahendatud, kuid paraku
arendusala planeerimisel tuleb teemad lahendada.

Planeeringu elluviimiseks koostatud teeprojekti läbi vaatamisel tekkisid
mõned küsimused, kus tuleks koostööd teha eelkõige KOV-ga kui
planeeringuga korraldajaga.

1.	Täpsustamist vajab kergliiklustee laius koostöös KOV-ga. Jalg- ja
jalgrattateeks on laius liiga väike. Hooldussõiduk ei mahu peal liikuma
ehk jääb talvel hooldamata niimoodi. Lisaks on kitsas jalgratturite ja
jalakäijatele segakasutuseks.  Peale lõpliku lahenduse valmimist tuleb
koostada isikliku kasutusõiguse joonis.
2.	Eraldi teemana on vajab lahendamist bussipeatuses JJT ja
ooteplatvorm. Kuidas KOV lahendust näeb?

Koostamisel olevas bussipeatuste juhendi eelnõus on variant, kus need
ühildatakse.  Kasutajate arvust sõltuvalt tuleb hinnata, kas see asukoht
on sobiv, vt Lisad Joonis 3 ja 4  näitena manuses.

Vastav märgistus,  ooteala ja ühendused olemasolevate jalgteedega ja
BP-ga.

3.	Ligipääsud bussipeatustesse:

1.       Ligipääs „VÄÄNA“ bussipeatusesse: Teeületuskoht viib teisel pool
teed asuvasse võsastunud hekki. Kuidas KOV lahendust näeb?

2.       Ligipääs „VÄÄNA kool“ bussipeatusesse ei ole joonisel kajastatud,
vajab lahendamist. Riigiteedel on arvestatav liiklussagedus.

4.	Teeandekohustusega liiklusmärgid kattuvad omavahel. Kui tegemist
on õuealaga ja õueala lõpuga arendusalalt väljasõiduga, siis Liiklusmärk
Õueala lõpp kohustab teed andma kõigile liiklejatele. LM 221 Anna teed
kohustab teed andma ristuval teel liikujatele. Duubeldamine ei ole
mõistlik. Teeandekohustus sõltub sellest, kas arendusalale viiv Puiestiku
tee on õuelala või mitte.
5.	Nähtavuskolmnurga pealekandmisel  lähtuda kehtivast normist
(seletuskirjas viidatakse mitte kehtivale normile, samuti sisu oli
ebaõige). Palun lahendust täpsustada.
6.	Projekti seletuskirja ei käsitleta bussipeatuse ümbertõstmist ja
jalgteed. Palun lahendust täpsustada.
7.	Joonisel on üksik tähispost?

8.	Elektrirajatisele on paigaldatud reservtoru, lisaks 2 täiendavat
reservtoru riigitee alusele maale. Reservtorud tuleb projekteerida
arvestusega:

Ristumiskoha alla sügavusele 1,2m, haljasalal 1,0 m, mulde nõlvast 1,5 m
kaugusele( et varisemisnurk ei rikuks mullet), tähistada markerpallidega,
näidata lõikel 2-2 asukohad (lõige teha alates riigitee katastriüksusest).
Koostada isikliku kasutusõiguse 1m reservtoru  välimisest piirist.

Lisad

Tervitades

Krista Einama

Kooskõlastuste üksuse peaspetsialist

__________________________________________________________________________
______

Microsoft Teams  <https://aka.ms/JoinTeamsMeeting?omkt=et-EE> Kas vajad
abi?

<https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_YjA5MmExYjUtN2RlMS
00MzdhLTllYjktYzg1N2I2ZTJhMWU2%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22a01
10b71-d476-43c1-921b-c0826e2bc143%22%2c%22Oid%22%3a%22eed92dad-f481-4b68-9
fd6-cb64b522b6f8%22%7d> Liitu koosolekuga kohe

Koosoleku ID: 334 221 136 405

Pääsukood: tk2a5zg3

  _____

Korraldajatele:
<https://teams.microsoft.com/meetingOptions/?organizerId=eed92dad-f481-4b6
8-9fd6-cb64b522b6f8&tenantId=a0110b71-d476-43c1-921b-c0826e2bc143&threadId
=[email-masked]&mes
sageId=0&language=et-EE> Koosolekusuvandid

__________________________________________________________________________
______

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.